Program


Haydn, Csemiczky, Mendelssohn

Haydn, Csemiczky, Mendelssohn

A mai este nyitószáma Haydn Sturm und Drang korszakából származó 46. H-dúr szimfóniája, mely Haydn egyetlen szimfóniája ebben a XVIII. században szokatlannak számító hangnemben. A darab Esterházy Pál herceg megbízásából született, akinél Haydn haláláig „Kapellmeisterként” tevékenykedett.
 több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2019. március 2. szombat, 19:30

Ezt követően korunk egyik vezető zeneszerzője, Csemiczky Miklós 2017-ben bemutatott hegedűversenyét hallhatják Kokas Katalin szólójával.

A koncert utolsó számaként felcsendülő Mendelssohn-mű kétségkívül a szerző egyik legjelentősebb egyházzenei kompozíciója. A darab Aquinoi Szent Tamás Festum Sollemnitas Sanctissimi Corporis et Sanguinis Christi című, Úrnapi szövegének egy részletét, a Lauda Siont veszi alapul. Az est karmestere, Vashegyi György így ír a darabról: „A záró Lauda Sion – mely számomra a 19. századi katolikus miszticizmus egyik legszebb kompozíciója – ugyanakkor mindezen megelőző stílusok összegzése, s egyben határozott továbblépés is a (nem csak német) nagyromantika felé: hangvétele egyértelműen előrevetíti Brahms, Bruckner, Wagner és Liszt zenéjét, ugyanakkor Verdi Requiemjét is. Remélem, hallgatóink is egyetértenek majd velem abban, hogy e harminc perc hosszúságú remekmű önmagában méltón képvisel mindent, ami Mendelssohn művészetében csodálatra méltó és felemelő.”

Műsor:

Haydn: 46. H-dúr szimfónia
Csemiczky: Hegedűverseny
Mendelssohn: Lauda Sion Salvatorem op.73.

Közreműködik:

Szutrély Katalin - szoprán
Balogh Eszter - alt
Komáromi Márton - tenor
Najbauer Lóránt - basszus
Kokas Katalin – hegedű
Purcell Kórus

Vezényel: Vashegyi György

 

Ajánlatunk


Boris Eifman / ifj. Johann Strauss A PYGMALION-HATÁS Balett két felvonásban

A boldogságot, a szerelmet, a szeretetet széles e világon, számtalan kalandon keresztül hajszoló, a végső békét azonban mégiscsak kedvese karjai között meglelő Peer Gynt a 19. századi drámairodalom egyik legösszetettebb alakja. A darab színrevitele és befogadása mindig kivételes erőpróba a rendező és néző számára egyaránt.

Számít-e a múzsa csókja, és egyáltalán mi az? Honnan és hogyan jön a zene, a szöveg, és minden, amit nem a „józan ész” hoz létre, de ami nélkül az életnek semmi értelme?

Ajánló


WOLFGANG AMADEUS MOZART: G-dúr szimfónia, K. 318 JOHANN NEPOMUK HUMMEL: a-moll zongoraverseny, op. 85 *** JOSEPH HAYDN: 39. (g-moll) szimfónia,…

A teremtő szellemű Philippe Herreweghe saját alapítású, világhírű műhelyeivel: a Collegium Vocale Gent kórusával és az Orchestre des Champs-Elysées zenekarával…

A „Popzene időgépben” koncepció mögött mindenki által ismert kortárs popsikerek és örökzöld popslágerek swingesített, jazzesített, doo-woposított, Motown-hangzású soulba ültetett feldolgozásai…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!



Készítette: NeoSoft
Fel