Gerhard Richter, a festő
német dokumentumfilm, 97 perc, 2011
eredeti nyelven, magyar felirattal
német dokumentumfilm, 97 perc, 2011
eredeti nyelven, magyar felirattal
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2021. augusztus 20. péntek, 13:00
Rendező: Corinna Belz
A többszörösen díjnyertes dokumentumfilm elvezeti a nézőt Gerhard Richter ritkán látott műtermébe, és segít megérteni az egyik leghíresebb kortárs festő művészetét. Az alkotói folyamat közben és mindennapi élethelyzetekben is láthatjuk Richtert, aki a festészet lényegéről és a műtermen kívüli világgal való ellentmondásos kapcsolatáról is beszél.
Gerhard Richter festőművész a világ jelenleg legmagasabbra értékelt élő képzőművésze, legalább is a Németországban megjelenő Kulturkompass szerint, amely nem eladási árak, hanem a rangos kiállítások, a kritikák és az ismert múzeumok vásárlásai alapján rangsorolja a képzőművészeket. Ezt a százas rangsort 2004 óta Gerhard Richter vezeti.
A mester 1932-ben született Drezdában, gyerekkora a nemzetiszocializmus idejére esett, ifjúsága pedig Németország keleti, kommunista felében telt. 1951 és 1956 között végezte a Drezdai Művészeti Akadémiát, majd néhány évig freskófestőként dolgozott, mielőtt festészete az absztrakt expresszionizmus és az informel („művészet forma nélkül”) felé fordult, amellyel először alkalmi nyugat-németországi útjain találkozott. 1961-ben, néhány hónappal a berlini fal megépítése előtt Düsseldorfba emeigrált, ahol Sigmar Polke és Konrad Fischer-Lueg társaságában megalapította a Kapitalista realisták nevű csoportot. A legelső 1963-as kiállításukon bemutatta szürke „fotófestményeit”, amelyek azóta is a legáttörőbb (és legismertebb) alkotásai, bár azóta az absztrakt számos festésmódját sikerrel művelte, miközben továbbra is készített figurális munkákat. Festészetében döntő szerepe van a véletlennek. Figurális művei gyakran a napi hírek és a sajtófotó vizualitását idézik. 1972-ben a Velencei Biennálén ő képviselte Németországot.
Corinna Belz rendező először a kölni dóm üvegablakairól szóló Gerhard Richter ablakai című 2007-es dokumentumfilmje révén került kapcsolatba a mesterrel. Most látható portréfilmjét 2009-ben több hónapon át forgatta a festő műtermében. „Világossá vált számomra, hogy a festőről szóló filmnek a festészetre kell összpontosítania. A művésznek a műtermében végzett tényleges munkája érdekelt a legjobban: a festék vászonra helyezésének hiteles folyamata, valamint az érzelmi és fizikai értelemben vett eszközök, gesztusok és mozdulatok (…) minket is megragadott a folyamat feszültsége és dinamikája, mivel láttuk, ahogy a képek megjelennek, majd gyakran eltűnnek. Mint maguk a festmények, nekünk is ellen kellett állnunk a művész szkepticizmusának.”
Forgalmazó: Cirko Film
Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.
A történetben egy maréknyi árva gyerek kószál a háborús front kellős közepén biztonságra, hajlékra és élelemre vágyva. Céljuk a túlélés, kilátásaik azonban nem túl biztatóak. Útjuk során nemcsak ellenséggel, de jóakarókkal is találkoznak, akik segítenek meglátni az emberséget a legembertelenebb időkben is. Hűség, barátság, bátorság csak néhány a megszerzett kincsek közül, amikre bukkannak kis hőseink, valahol Európában vándorolva. A Valahol Európában az azonos című film musical-adaptációja, ami színházunk egykori igazgatója, Korcsmáros György írói örökségét is őrzi.
Liliom, a „szerethető csirkefogó”. Liliom, a „külvárosi hintáslegény”. Liliom, a „kallódó életművész”. A „proletár”. Az „áldozat”. Az „asszonyverő”... Molnár Ferenc…
Az interjúitokban ugattok a rendszer és a hatalom ellen. Az előadásaitok pedig ugyanazt a világot képviselik, ugyanannak a világnak a…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!