Program


Aktuális előadások



A Budapesti Wagner-napok új operajátszási stílust honosított meg, amely a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem adottságaira és kiemelkedő akusztikájára építve messze túllép a félig szcenírozott színrevitelek világán, írta egy kritikus. A négy estén átívelő, így a szerző szándékai szerint felhangzó Nibelung gyűrűje tetralógia rendezője Hartmut Schörghofer, akit Fischer Ádám azért kért fel, mert mint mondta olyan rendezőre volt szükség, aki a műben rejlő gondolatokat képekben tudja megfogalmazni. A Duna-parti Bayreuth az elmúlt több mint egy évtizedben az úgynevezett teljes bayreuthi kánont, vagyis a szerző életében a Zöld dombon bemutatott tíz operát színre vitte, a Müpa egyedi adottságait maximálisan kihasználva, egyúttal újakat mutatva fel a remekművekben lakozó, szinte végtelen számú értelmezési lehetőségek közül.

A Siegfried 2016. júniusi előadása és ősbemutatója között éppen száznegyven év telt el: a tetralógia harmadik darabja 1876 augusztusában csendült fel először az első Bayreuthi Ünnepi Játékokon, akkor, amikor a teljes tetralógia is, a győri születésű Richter János vezényletével. A 2016-os produkció nemzetközi alkotó- és szereplőgárdájának számos tagja keresett Wagner-énekes: Gerhard Siegel a New York-i Metropolitanben, a Bécsi Állami Operában és Bayreuthban alakította az opera címszerepét; Walter Fink a Bécsi Állami Opera társulatának tagja, a rangos Kamaraénekes cím birtokosa; a svéd szoprán, Elisabet Strid pedig számos Wagner-hősnőt alakított Európa jelentős operaházaiban.

Rendező: Müpa

 

Ajánló


A még mindig csupán harminckét esztendős grúz csodazongorista, Khatia Buniatishvili közel egy évtizede…

Verdi: Quattro pezzi sacri Wagner: A walkür – a 3. felvonás zárójelenete

Készítette: NeoSoft
Fel